BEHANDLING AF STRESS

Afhjælp stress og få roen tilbage!

De fleste tager først stress alvorligt når det er gået galt

Vi har i de seneste år sagt at stress er den nye folkesygdom, også selvom stress ikke er en sygdom. Flere og flere mennesker rammes i dag af stress, enten på arbejdet, i familien eller måske andre steder hvor du ikke føler at du lever op til dit værdisæt. Det er ubehageligt at blive ramt, og alt efter hvornår du tager beslutningen om stress behandling, sætter det tidsrammen for behandlingsforløbet. Desto mere stress du er ramt af (eller udbrændt), desto længere tid tager det at komme ud af det igen. Mange vælger desværre først at tage stress alvorligt når de har været under stress i alt for lang tid.

Hvad er stress?

Så hvad er stress? Det er en lidt lang forklaring, men kort fortalt er det kroppens naturlige forsvar, som vi SKAL have for at kunne overleve i en farefuld verden. Så stress er fra naturens side vores uundværlige ven. Da vi var urtidsmennesker, hjalp stress os til at overleve når vi i naturen stod overfor et farligt dyr, eller var i kamp med et anden menneske. Stress giver kroppen hurtig energi, og gør os klar til kamp, flugt og styrker alle vores sanser så vi er parate. Dette er alt sammen rigtig godt, men i den digitale tidsalder vi befinder os i, er reaktionen uhensigtsmæssig når vi ikke er i fare, men blot er presset på f.eks. arbejdet. Stress leder bl.a. til; tab af resurser, træthed, hovedpine, hjertebanken, ubehag, søvn problemer og i aller værste tilfælde til en tidlig død. Stress er alvorligt og skal tages alvorligt med det samme.

Hvad vi gør i behandlingen

Jeg kan afhjælpe dig med din stress. Om stress er i “udbrud”, eller om du vil forebygge det, starter behandlingen med at genopbygge dine resurser. Adfærdsterapi hjælper dig til at forstå at du handler anderledes og overkommer din stress. Kropsarbejde hjælper til med at ”brænde stress hormonerne af”. Terapi hjælper dig til at sætte nye grænser, så du ikke havner i stress igen. Vent ikke med at få behandling, book ikke i morgen, men gør det i dag, så du kan komme ud af stressen og tilbage til en velfungerende hverdag.